Thursday, February 3, 2011

PARA JUNDULLAH, JANGAN TAKUT, KINI ERA KITA...

Analisa Rentetan 2011....


Sesuatu yg tidak disedari ramai adalah keadaan cuaca semakin memburuk dan menjadi2 di Amerika, Australia dan lain2 tempat... keadaan ini menarik perhatian sebab ia berlaku pada saatnya dunia sedang menghadapi satu gelombang yang besar didalam sejarah....


Pada saat ini golongan zionis sedang menantikan kedatangan sesuatu seusai pembinaan semula Temple of Solomon, tetapi apa yang mereka tidak tahu Allah punya perancangan yang lebih hebat dari mereka. Jika selama ini Allah swt membiarkan mereka menguasai dan memperhambakan manusia dengan sewenang2nya maka tibalah...PAY BACK TIME!


Ia bermula dgn Hizbullah menarik diri dari kerajaan Lebanon dan menyebabkan kerajaan Lebanon lumpuh. Amerika terkejut tapi merasakan ini perkara kecil dan cuba menggunakan beberapa strategi untuk menguasai Lebanon yg bersempadan dgn Israel.


Tiba2 rakyat Tunisia bangun dan mengejutkan dunia dengan revolusi jalanan serta menjatuhkan Ben Ali. Amerika terbatuk dan mula mengambil perhatian isu Tunisia bagi memastikan grip sekularisma tetap bertahan. Puak Islamis Tunisia harus disekat!


Apabila Mesir mula bangun dengan tekanan revolusi amannya, Amerika mula diserang sakit jantung. Kedudukan strategik Mesir dengan Israel sangat2 membimbangkan Amerika. Jika salah langkah kejatuhan Hosni Mubarak bermaksud bermula era kejatuhan Israel. Dunia Islam yang sedang lena juga terbangun dengan pemimpin2nya mula bermimpi buruk.


Umat Islam mula melihat dengan penuh harapan bila Yaman dan Jordan mula menunjukkan tanda2 yg rakyatnya akan bangun. Juga Gaza melihat dengan penuh harapan agar nasib mereka akan terbela dengan peralihan kuasa yang baru. Kekejaman Hosni yg menutup pintu sempadan ke Gaza menyebabkan mereka sangat2 menderita.


Sudan menghadapi referendum pemisahan bahagian utara dan selatan. 99% rakyat selatan (majoritinya kristian) mahukan pemisahan. Perpisahan tidak dapat dielakkan lagi tetapi presiden Omar Bashir mengumumkan "If south Sudan secedes, we'll change the constitution. There will be no question of cultural or ethnic diversity. Sharia will be the only source of the constitution, and Arabic the only official language," he said in a speech on national television. Tentunya pengumuman ini akan menyebabkan Washington sakit perut pula.


Kerajaan Jordan dan Yaman yang pada mulanya bercita2 untuk menjadi pemimpin sampai mati mula memberi tawaran perubahan corak pemerintahan dengan King Abdullah memecat barisan kabinetnya dan berjanji untuk memulakan reformasi baru. Begitu juga dengan Yaman yang pastinya telah menerima tekanan dari Washington untuk melakukan sesuatu sebelum rakyat negara tersebut bangun. Yaman adalah ancaman yang besar dan dianggap kubu alQaeda di Asia Barat.


Pastinya rakyat negara2 Arab sedang memerhati dan belajar dari apa yang berlaku. Darah semakin panas dengan semakin banyaknya darah yang tumpah di Tahrir Square, Kaherah.


Apakah permulaan era alMahdi bermula sebegini? Dimana peranan pendokong bendera hitam dari Khurasan? Perang dunia ketiga diramalkan pada tahun 2011..eh,eh..tahun ini... kemungkinannya sesuatu sedang berlaku dikalangan gerakan mujahideen dipergunungan sana. Jika benar ramalan tersebut, tunggulah kebangkitan Umat Islam dibawah panji2 al Mahdi tak berapa lama lagi...

1 comment: